Plavba Ivana Gazdíka po Slovenskom úseku Dunaja

Autor: mazo <mazo(at)ladovemedvede.sk>, Téma: Dialkové plávanie, Vydané dňa: 10. 07. 2012

Dňa 5.7..2012 sa náš plavec Ivan Gazdík podujal na sólovú plavbu po Slovenskom úseku Dunaja. Plánovaný štart bol o 5:00 hod. Na doprovodnej lodi ho sprevádzali Juraj Keleši, Róbert Mikóczy, Jozef Makai a Marek Sámel, ktorý alternatívne riadil doprovodné vozidlo. S výpravou sa prišiel rozlúčiť aj predseda OZ ĽMB Milan Harčarík.

Pre technické problémy s motorom sprievodnej pramice sa skutočný štart posunul na 6:24 na riečnom kilometri 1880 pod starobylým Devínom. Pri štarte slnečno, bezvetrie, voda aj vzduch 20 st. C. Motor nenaskočil, tak pádlujeme. Ivan sa v prúde drží statočne. Pri Eurovei km 1868 má Ivan čas 1:06 hod. V lodenici Slovnaft na 1865 – tom kilometri oprava motora. Plavbu prerušujeme od 7:50 do 8:40 hod. Zdržanie 50 min. Na km 1857 znova problém s motorom a opäť pádlujeme. Rozhodli sme sa pre výmenu motora. Na zdrž pri Čuňove na km 1851 Ivan priplával o 10:49 hod. Marek odváža motor na výmenu. Zvažujeme, čo ďalej. Rozhodli sme sa pokračovať. Vlado a Rado Hladký nám pomáhajú preniesť pramicu cez zdrž, nakoľko splav nefunguje. Zdržanie 1:42 hod. V starom toku Dunaja pokračujeme o 12:31 hod. Doprovod pádluje 8 km na druhú prenášku pri Dunakiliti. Starý Dunaj v tomto úseku takmer netečie. Ivan sa v horúčave výborne rozplával, drží frekvenciu záberov. V chládku je 36 st. C nad Riekou aj 50, veje horúci južný vietor, ktorý nerobí väčšie vlny. Na druhú prenášku pri Dunakiliti riečny km 1843 Ivan doplával o 14:26 hod. Loď prenášame spolu Vladom a Radom pod zdrž. Prichádza Marek s náhradným motorom. Pokračujeme o 15:05 hod. Na km 1838 o 16:15 hod. začína pršať. Posádka člnu musí znova pádlovať pre problémy s náhradným motorom. Do Gabčíkova- prístav km 1820 Ivan priplával o 18:28 hod. Začína silno pršať, blíži sa búrka. Po porade 10 min. sa Ivan rozhodol pokračovať v plavbe. Búrka je priamo nad nami, leje ako z krhle, hromy aj blesky vrážajú do stromov okolo nás, niektoré aj do Dunaja. Búrka trvá až po Sap čo je 10 kilometrová vzdialenosť v starom toku. Ivan aj doprovodná loď šťastne priplávali o 20:28 hod. na km 1810 do Sapu kde je sútok plavebného kanála z priehrady Gabčíkovo a starého toku Dunaja. Stmieva sa a husto prší, viditeľnosť je značne znížená, preto padlo rozhodnutie z bezpečnostných dôvodov pre tento deň ukončiť plavbu. Technické problémy a aj búrka pripravili Ivana o asi 4 hodiny plavby. Preto sme sa po dlhšej úvahe rozhodli nepokračovať v plavbe na druhý deň. Ivan Gazdík celkove zaplával 70 km v čase 14 hod 4 min. Je to nový Slovenský rekord po uvedení VD Gačíkovo a Čuňovskej zdrže do prevádzky. Sláva Ivanovi a veľa zdaru v ďalších plavbách!