Teplota vody

//

História teplôt

História teplôt LaManche
___________________

Najnovšie video




Počet návštev: Štatistika

Mapa navstev

My sa zimy nebojíme, nemáme z nej strach.
S odvahou si zaplávame v ľadových vodách...


Dialkové plávanie

Čiastočný úspech Štafety - LaManche Október 2016 TWO WAY


Začiatkom októbra 2016 sa náši členovia:
Zoltán Makai, Laco Pečenka, Richard Nyari, Martin Haizer, Martin Šugár, Ľubomír Klimek a Robo Šupa pokúsili preplávať kanál LaManche dvoma smermy a to z Anglicka do Francúzska a späť A-F-A.
Pre nepriazeň počasia bol pokus čiastočne úspešný a v čase 13:01 sa podarilo absolvovať jednu cestu ONE WAY y Anglicka do Francúzska

K dnešnému dňu V ére samostatnosti Slovenska sa podarilo kanál LaManche sólo preplávať piatim slovákom a len dve štafety a to v roku 2003 (7 členov) a 2011 (6 členov) ktorý preplávali len jednu cestu z Anglicka do Francúzsko A->F tzv. "ONE WAY" .

Najkratšia vzdialenosť medzi Francúzskom a Anglickom je cca (najmenšia šírka úžiny) 32 km. Zo severu aj z juhu tečú silné morské prúdy. Teplota vody v letných mesiacoch kulminuje okolo 18°C. Poväčšinou je tu premenlivé počasie so silnými vetrami.

ONLINE PRIEBEH PLAVBY TU




Aktuálne počasie:



D R U H Ý P O K U S - Október 2016

Pondelok 3.10.2016 00:00 NÁSTUP NA POKUS
Ešte v nedeľu o 23:30 sme sa presunuli do maríny, kde S presnosťou švajčiarskych hodiniek o pol noci nás prišiel nalodiť Reg so svojou loďkou Viking Princess. Srdčne a s patričnou veselosťou sme sa spoločne zvítali, naložili veci, proviant a plnou parou sa pobrali na nástupište plavcov za Novú zem. V diaľke pred nami sme videli päť doprovodných člnov. Tento moment nás ukľudnil a dal povedomie, že v tomto období "spring tide" nie sme tu sami. V tomto období sa vo všeobecnosti nepláva. Na lodi som Observerovi nahlásil nemenné poradie plavcov : Zoli Makai, Martin Haizer , Martin Šugár, Laco Pečenka, Robo Šupa a Rišo Nyáry.
Po cca 30 minutách plavby sme sa dostali na pomyselný štart. More bolo oveľa kľudnejšie ako pred mesiacom keď sme chceli nastúpiť na prvý pokus. Vietor bol tiež slabší ale fúkal rýchlosťou okolo cca 15km/h. Voda o teplote 16stC. Z predpovedí počasia som usudzoval, že to nebude jednoduché, hlavne aby nám vyšiel časový plán priplávania k francúzskemu brehu.
Zoliho naložili na doprovodný čln a o 0:55 sa ponoril do vôd kanálu. Tak a začala sa plavecká púť.

Nedela 2.10.2016 19:50 V Dovery sa na večer vyčasilo IDEME V NOCI PLÁVAŤ
Reg v telefonate potvrdil,že nás o polnoci čaká v maríne, nalodíme sa a vyrazíme na pokus. Všetci dúfame, že počasie vydržím Držte nám palce.M

PS: PRE KONTROLU POLOHY KLIKNITE NA TLACITKO POD MAPOU Viking Princess LIVE TRACKING



Sobota 1.10.2016 19:30 V Dovery silné dažďové prehánky a veterno
Celý deň sa tu preháňali dažďové prehánky a fúkal silný vietor. Okolo 12tej sme si šli zaplávať a než sme došli k plaveckému bazénu sme stihli poriadne zmoknúť. Voda zo začiatku bola kludná a hladina bola ako zrkadlo, ale v priebehu 15 minút zovrela a zdvihli sa vlny, vietor. No riadna zábava.
Večer sme volali Regovi, a ten nám predbežne potvrdil nástup na pokus pondelok o 1:00 hod v noci. Tak či tak mu budeme ešte volať v nedelu na večer. Prefpoveď počasia sa stále mení a mierne zhoršuje čo sa vetra týka. Predpoveď na pondelok je 15km/h. Uvidíme.
Nálada v týme je dobrá.

Štvrtok 29.9.2016 Dover nás privítal typicky anglicky upršano a veterno
Po osemnástich hodinách cestovania sme sa okolo deviatej ráno ocitli v prístave Calais. Cesta autom bola kľudná. Zakúpili sme si lístky na trajekt, prešli colnou a imigračnou kontrolou a zamierili k zoradišťu. Pohľad na more nebol povzbudivý. V diaľke bolo vidieť rozbúrené more so spenenými vrcholkami vĺn tzv. "White horses". Ako tak čakáme, zrazu zvoní Zolimu telefón a neverí vlastným očiam. Volá Reg a jeho otázka bola, že kde sa nachádzame. Odporúča nám, že nemáme do Doveru teraz chodiť, lebo prognóza počasia nie je na tento týždeň dobrá. Nuž a naša odpoveď bola, že už máme zaplatený trajekt a teda už do Doveru prídeme a rovno ho navštívime v jeho "OFFICE". Nálada v štafete klesla na bod mrazu a všetci spoločne rozmýšľame, čo ďalej? No uvidíme, po strenutí s Regom.
Počas plavby trajektom v strede kanála všetci vychádzame na palubu a užívame si vietor o rýchlosti cca 50 km/h. Je to silný zážitok. More sa vzdúva, vlny dosahujú skoro dvojmetrovú výšku a obrovský trajekt sa tiež pekne hojdá. Okolo tretej sa stretávame s usmiatym Regom, a prvé čo nám povedal, je že predsa by sa to mohlo podariť a vidí to na pondelok ráno o jednej v noci nastúpiť na pokus. U chalanov sa zrazu nálada zlepšuje a všetci sme teraz vo veľkom očakávaní. Dohoda s Regom je taká, že si v sobotu na večer zavoláme a potvrdíme ten pondelok.

Krátke video z rozbureneho kanalu".



Streda 28.9.2016 14:50 Vyrážame z Bratislavy do Doveru na druhý pokus. Uvidíme čo si príroda teraz pre nás pripraví.

P R V Ý P O K U S

Pondelok 5.9.2016 14:50 - ROZHODNUTÉ - v tomto termíne neplávame

Pre nepriazeň počasia po skoro týždňovom vyčkávaní sme sa spoločne s kapitánom Reggom rozhodli pokus presunúť na náhradný termín koncom septembra 2016.
Všetci sme v dobrej nálade aj keď nás to trocha mrzí, ale počasiu nerozkážeme.
A najdôležitejšia je bezpečnosť všetkých zúčastnených.


Na stretnutí s Regom v jeho Office Ship Inn sme spoločne diskutovali nad možnými scenármi. Buď plávať ešte tento rok, alebo niekedy na budúci rok s veľkým otáznikom. Reg má už na budúci rok skoro plné termíny, tak nám ako najlepší termín prišiel vhod po 30. septembri, pričom budeme prvý v poradí.
Rozlúčili sme sa, vrátili na hotel, zarezervovali ubytko na koniec septembra, najedli a vyrážame smer Bratislava.
Počasie dnes typicky anglické, nízka oblačnosť , a intenzívne mrholenie. Vietor neutíchol, more sa neukludnilo. Myslíme si, že neplávať bolo správne rozhodnutie.



Pondelok 5.9.2016 2:15 - Pre zhoršené počasie bol pokus predčasne UKONČENÝ

Tesne po polnoci sme sa previezli do maríny. Okolo 0:55 prišiel k nám OBSERVER z asociácie, vzápätí nám vysvetlil pravidlá. O 1:00 sa v maríne objavila Viking Princess. Pristála pri móle a spoločne sme naložili naše veci. O desať minút sa doprovodná loď vydala na plavbu marínou. Po piatich minútach začalo mierne popŕchať. Akonáhle sme sa dosali z maríny na otvorené more, sa dosť výrazne rozfúkalo a loď ako smerovala k miestu štartu, sa musela predierať pomaly metrovými vlnami. Chalani mali zo začiatku z toho zábavu, ale postupom času ich radosť vytrácala a pýtali sa nás skúsenejších, že či aj na šírom mory to bude rovnako hojdať. Cca po tridsiatich minútach plavby Regg zastavil loď, a sledoval, anemometer. Podľa predpovedi malo už len pofukovať, pritom reálne fúkalo. A tak asi 400 m od brehu loď otočil a nasmeroval späť do maríny. Povedal nám, že by to nebolo od neho fér nás hodiť do takýchto vĺn. Bolo by to možné, ale len pre jednu cestu.
Dnes ešte okolo 11:00 mu máme zavolať, a povie nám, či je ešte nejaká šanca sa dostať do vody v pondelok na obed alebo v útorok po polnoci.?
Vrátili sme sa na hotel, veci nechali nahádzané v autách a uložili sa spať. Zajtra po jedenástej sa vám ozvem.

Krátke video z návratu".



Streda 4.9.2016 16:30 v Pondelok o 3:00 CET SK času P L Á V A M E

REGG nám telefonicky oznámil, že sa máme pripraviť a v pondelok 5.9.2016 o 2:00 CET SK času hlásiť v Doverskej maríne. Nalodíme sa, a po mori sa presunieme asi 5 km južnejšie od Doveru. Odtiaľ sa začne náš pokus o preplávanie kanálu.
Tak a teraz si všetci povinne ideme čo to pospať, večer sa zbalíme a ....
Z lodi v rámci možností vás budem informovať o situácii. Držte nám palce.

4.9.2016 8:30 v nedel NEPLÁVAME

2.9.2016 23:30 v sobotu NEPLÁVAME
Celý piatok bolo nad Anglickom premenlivé a daždivé počasie. Aj dnes sme si boli zaplávať v našom Doverskom "bazéne". Aj tu bolo cítiť vplyv silného vetra. Hladina bola sčerená vlnami, ktoré nás zalievali. Po tréningu sme sa šli pozrieť na prístavný múr, ktorý oddeľuje more od prístavu, a uvideli sme ako sa naša "Viking Princess" lopotí s "vlnkami"

Krátke video " Burský oriešok vo vani".



Nad francúzskou časťou kanála po cely deň fúkal vietor o rýchlosti cca 35 km/h a okolo 19:00 až 55km/h.
Po 19 tej znova voláme Regovi a ten nám len potvrdil, že v sobotu a asi aj v nedeľu sa do vody nedostaneme. V každom prípade máme byť v nedeľu pripravený na telefonát, že by sa mohlo nastúpiť. Uvidíme.
Tak sme sa rozhodli, že v sobotu sa pozrieme do Londýna.

1.9.2016 21:00 v piatok NEPLÁVAME
Celý dnešný deň sme čakali na siedmu hodinu. Dopoludnia sme si tréningovo zaplávali a na obed si zašli do "krčmy" Eight Bells. Predpovede počasia neveštia nič dobré a tak sme sa poobede vybrali na výlet do Folkestone. Cestou sme si pozreli pamätník letcov z druhej svetovej vojny bitky o Britániu a chalanom sa konečne naskytol pohľad na celú šírku kanála. V diaľke sa objavil aj mys Cap Gris Nez (Šedý nos alebo Šedý výčnelok), dôležitý bod pre náš pokus o dvojité preplávanie kanálu LaManche, presnejšie Doverskej úžiny. Je veľmi dôležité doplávať ź Anglicka k nemu z južnej strany, najlepšie sa trafiť priamo. Dôvod je jednoduchý. Pri myse je veľmi silný morský prúd smerom na sever a ak sa stane, že by sme doplávali k francúzskemu brehu na sever od mysu, tak máme malú šancu sa dostať do stredu úžiny pre jeho veľkú silu. Preto je dôležité vyskladať štafetu tak aby pri priblížení k francúzskemu brehu boli vo vode najrýchlejší členovia štafety. Reggov a náš odhad je, že by sme mali dosiahnuť francúzsky breh medzi desať a pol až jedenásť a pol hodiny plávania.
O 19:30 sme zavolali Reggovi, a ten nám povedal, že sa v piatok stretneme znova o 19:00 hod, kedy si zavoláme. Nuž, nič sa nedá robiť , musíme trpezlivo čakať.
Nálada v družstve je výborná, humor nás neopúšťa a miestna kuchyňa nám zatiaľ chutí.

31.8.2016 20:00
Dnešný den sa niesol v duchu čakania siedmej hodiny večer. Dopoludnia sme si v prístave zaplávali, Zoli si po niekoľkých rokoch konečne skočil šípku z múru, lebo doteraz keď tu vždy bol s niekym (9x), tak nemal na to čas.
Okolo dvanástej hodiny popoludní príliv kulminoval a chalani si užívali plávanie a fotenie tesne pod lampou. Až teraz na vlastné oči videli rozdiel v prílive a odlive pri Anglických brehoch. Rozdiel hladín mimo tyde je až necelých 7 výškových metrov. Obdobie mimo "tide" je keď je mesiac v splne alebo v nove. V tomto obdobý sa všeobecne nepláva. Pláva sa v období "tide" kedy je rozdiel hladín mora pri prílive a odlive menší cca maximálne 5 výškových metrov. Mesiac sa vtedy nachádza v prvej alebo tretej štvrtke. Všetko je to zapríčinené príťažlivou silou mesiaca a slnka a ich vzájomných pozicií.

Po obede sne si znova poplávali, priebežne sledovali kde sa bachádza Regg, ktorý sprevádzal tureckého sólo plavca, a po 17tej sme zbehli pozozriet do maríny na našu "Viking princes". Keď ju chalani uvideli, tak zaplakali a zalapali po dychu. Nuž nie je to výletná jachta ale klasická rybárska loďka. :-)

No a prišla siedma hodina. Voláme Reggovi, a ten povedal, že zajtra čiže vo štvrtok NEPLÁVAME, lebo sa zdvihol vietor a zajtra je tam len šesť hodinové plavecké okno.
Takže budeme zase vo štvrtok znova volať a uvidíme či budeme plávať a kedy.
Teraz po výdatnej večery ideme späť na hotelík.

31.8.2016 8:00
Spoločné raňajky


30.8.2016 20:00 Nad Doverom zapadlo slnko, všetci sme si zaplávali, voda bola príjemná cca 18.5°C. Po výdatnej večery sme zavolali nášmu lodivodovi Regg Brickelovi s loďou Viking Princess a ten nám oznámil, že predbežne pôjdeme do vody vo štvrtok okolo 12:00 nášho SK času. Ešte si to telefonicky potvrdíme v stredu 31.8.
V stredu dopoludnia si dáme ešte tréning.



30.8.2016 9:00 Dover nás privítal slnečným ránom. Z trajektu sme všetci nasávali prvé dúšky pohľadov na francúzske pobrežie, a nováčikom vysvetlovali že kde je Cap Griz Néz, pláž v dedinke Wissant s mysom Cap Blanc Nez. More bolo kludné priam stvorené na plávanie.
Ubytujeme sa , dáme trocha oddychu a okolo obeda pôjdeme trénovať do prístavu.



29.8.2016 14:00 Presun z Bratislavy do Doveru dvoma autami.

[Akt. známka: 3,29 / Počet hlasov: 7] 1 2 3 4 5
| Autor: Lubomir | Vydané dňa 25. 08. 2016 | 7372 zobrazení | Informační e-mailVytlačiť článok
Site created by palieux © 2008 | Layout rsBloger by pa3k © 2005
Vytvorené prostredníctvom phpRS - GNU/GPL redakčného systému.